Atspausdinta iš: http://old2.pressphoto.lt/lt/naujienos/reiskinio_tikrove"/

Atidaroma Jurijaus Kosino fotografijų paroda “Reiškinio tikrovė"

pressphoto.lt  ::  Naujienos  ::  Atidaroma Jurijaus Kosino fotografijų paroda “Reiškinio tikrovė"



Atidaroma Jurijaus Kosino fotografijų paroda “Reiškinio tikrovė"
 


 http://www.lzs.lt/images/517/1861/ironija_jurijaus%20kosino%20foto.jpg

Vasario 5 d. (penktadienį) 16 val. Prospekto galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius) atidaroma Jurijaus Kosino  (Ukraina) fotografijų paroda “Reiškinio "tikrovė". Atidaryme dalyvaus fotografijų autorius.

 

Apie autorių. Jurijus Kosinas gimė 1948 m. Ukrainoje, baigė du institutus: Kijevo politechnikos (1974 m.) ir Žurnalistikos meistriškumo (1988 m.).

                                                                                                                                                  Ironija. Jurijaus Kosino fotografija

Ukrainai atgavus nepriklausomybę, J. Kosinas pasišventė vien tik fotografijos menui. Pradedant 1987 m., jis surengė per keturiasdešimt individualių parodų Ukrainoje ir užsienyje. Štai keletas svarbesnių: „Žemė, kurią mes suniokojome“ (1991 m., Maskva, Rusija), „Černobylis“ (1992 m., Mineapolis, JAV), „Transgresija“ (1995 m., Jeruzalė, Izraelis), „Nesibaigianti fotografija“ (2000 m., Kijevas), „Aš šiuolaikiniame mene“ (2001 m., Kijevas), „Autobiografija trečiuoju asmeniu“ (2002 m., Kijevas). Fotografijos parodos taip pat buvo eksponuotos Latvijoje, Belgijoje, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Lenkijoje ir kt., be to, dalyvavimo grupinėse parodose.    
J. Kosino darbų turi įsigiję privatūs kolekcininkai Šveicarijoje, Prancūzijoje, Olandijoje, Didžiojoje Britanijoje, JAV, taip pat ir Fotografijos fondas (Maskva), Fotografijos muziejus (Ryga), Lankasterio universitetas (Didžioji Britanija), Nacionalinis Ukrainos istorijos muziejus.

Jau dvidešimt metų J. Kosinas kuruoja ir rengia Ukrainos fotomenininkų parodas.

Daugiausia dėmesio J. Kosinas skiria meninei fotografijai. Suprantama, neatsisakoma ir dokumentalumo, bet dokumentalumas transformuojamas į subjektyvius išgyvenimus apie laiką kaip išskirtinę kategoriją. Autoriaus užduotis – ne sustabdyti akimirką, bet pratęsti ją laike, o galbūt įveikti ir patį laiką. Šis siekis sukuria ir vienos ar kitos parodos,  įvairiausių akcijų ir instaliacijų nuotaiką. Autoriaus interesai neapsiriboja nei tema, nei vienareikšmiu turiniu, juolab kokiu nors siužetu.

Jo fotografijos tarsi atsiranda („išsiryškina“) kaip savaime išryškėjanti struktūra arba kaip pluoštas begalinių asociacijų. Be to, autorius panaudoja ir ypatingą spausdinimo techniką, kurią vadina transgresija (tai firminis     J. Kosino ženklas). Jo technika – atsisakymas fotografijos kaip priemonės. Tačiau tai vis dėlto fotografija, o J. Kosinas – jos kūrėjas – pirmiausia menininkas, fotografijos galimybes pasitelkiantis savo pastebėjimams ir apibendrinimams įgyvendinti.

Ivanas Ždanovas